pâine de casă

îmi place foarte mult să fac pâine. este o îndeletnicire dintre cele mai plăcute, de care îmi e drag să mă bucur acasă, cu dorin. e o activitate cu mult mai plăcută dacă nu o faci singur.

pâinea de casă este foarte sănătoasă, miroase grozav şi arată foarte apetisant:

Ingrediente:

  • făină integrală (de oricare – eu pun întotdeauna de grâu şi de secară, uneori de orez şi de ovăz) şi albă, de grâu
  • seminţe de dovleac şi / sau de floarea soarelui – crude, nu prăjite
  • fulgi de cereale( nu muesli)
  • miere
  • ulei de măsline extravirgin
  • puţină sare
  • rozmarin
  • drojdie

Cum o fac eu:le pun toate la ochi. măsor doar făina, în diferite proporţii – în funcţie de ce vreau să iasă. amestec mai întâi făinurile cu o jumătate de linguriţă de sare, pe urmă adaug drojdia amestecată cu apă călduţă, ulei de măsline şi miere.

frământ aluatul – care trebuie să fie destul de moale (lipicios chiar), îl las la dospit la căldură, acoperit cu un prosop, vreo oră. cam aşa arată:

pe urmă îl împart în două (mereu fac câte două pâini) şi îl întind în câte o foaie groasa cam de un deget, pe care pun seminţele, fulgii şi rozmarinul mărunţit. apoi le rulez, le pun în tăvi (de cozonac), le ung cu puţin ulei, presar puţină sare grunjoasă deasupra (şi, dacă vreau, şi nişte seminţe şi fulgi) şi le mai las vreo jumătate de oră, tot la căldură, înainte să le pun în cuptorul încins.

ca alternativă, puteţi încorpora seminţele în aluat şi atunci nu mai e nevoie să-l întindeţi în foi. puteţi doar să-l mai frământaţi puţin după ce stă la dospit, să-l împărţiţi dacă e cazul şi să-l modelaţi în formă de pâini. pe urmă îl lăsaţi din nou la dospit în tăvi, cam 30 min, cum ziceam şi mai sus.

aşa arată proaspăt scoasă din cuptor:

reţeta aceasta a fost publicată într-un post din 2008/01/18 şi pe cosas de nada, aici.

7 responses to “pâine de casă

  1. Pingback: o altă pâine de casă « DIYro: Fă-o chiar tu!

  2. Pingback: pâine cu seminţe - albă şi neagră « DIYro: Fă-o chiar tu!

  3. buna,

    de unde achizitionezi faina integrala? eu am cautat in supermarket-uri si nu am gasit.

    Multumesc mult !

    • salut,
      se gaseste la magazinele gen plafar, dar si la unele supermarketuri (angst si mega image, din cate stiu eu).
      cu placere🙂

  4. arata delicios! bravo!🙂

  5. Pingback: pâine de casă – încă o variantă « DIYro: Fă-o chiar tu!

Lasă un răspuns

