deodorant-gel

Aceasta este o variantă îmbunătățită a rețetei inițiale pe care o găsiți aici.

De data aceasta, am folosit un recipient din sticlă pentru condimente, în care am pus cam o lingură de bicarbonat de sodiu, peste care am adăugat aproximativ 50 ml de gel de aloe vera (se găsește la magazinele naturiste), 1 capsulă vitamina E uleioasă (pentru efectul antioxidant și pentru beneficiile pentru piele), 5 picături de UV (ulei volatil) de salvie (pentru efectul antiperspirant), 2-3 de UV de ti-tree (pt efectul antibacterian), 5 picături de UV de lavandă, 5 de UV de patchouli și 3 de portocale (pentru miros).

Se agită pentru omogenizare înainte de utilizare.

Se folosește ca o cremă/ gel (adică se întinde cu degetele și se masează) și partea bună este că are efect, pe lângă faptul că nu conține substanțe nocive.

UPDATE: Găsiţi deodorant natural şi la Pouff O’Sheney, aici.

18 responses to “deodorant-gel

  1. Hello!
    Deodorantul este minunat, dragilor! Eu il folosesc deja de o luna, reteta luata din susrse diferite de pe net. Da, chiar da rezultat. Acum, daca stam bine si ne gandim, transpiratia nu e un fenomen ce ar trebui inhibat, dar ce sa-i faci daca nu e placut? Au fost momente in aceasta perioada, cat am folosit acest deodorant, cand, alergand prin Bucuresti sa-mi rezolv treburile, am mai simtit niste picaturi pe acolo la axila, dar datorita uleiurilor esentiale care dau miros nemaipomenit, n-a fost neplacut. Eu de pilda pe langa toate ingredientele scrise de tine, nadaella, mai adaug si ceva ulei vegetal de buna caliatate(migdale dulci, susan, samburi de struguri) dupa preferinte. Stii de ce? Pentru ca aloe vera pe care il flosesc eu este foarte vascos, pentru uz extern (si implicit cosmetic) nu din acela luat la 1 litru care se bea. Nu stiu daca este ok si pt ten. In fine, acesta este un deodorant, n-are cum sa faca rau. De aceea, nu imi permit sa foloesc o cantitate mare de aloe si completez cu un uleias. Aloe pe care il folosesc este de la ZUCCARI si pe eticeta specifica ca se foloseste numai extern. DAu si un link cu titlu de exemplu http://www.aloeverashop.ro/zuccari/unguente-cu-aloe-vera/aloe-pure-gel.html
    Eu il cumpar de la plafarul meu cu 45 de lei si are 150 de ml, valabilitate 6 luni de la deschidere. Mai stii si alte uleiuri esentiale care inhiba transpiratia? Eu mai folosesc si UE de cimbrisor. Scuze pt commentul prea mare!
    O zi frumoasa si perseverati in a va face propriul deodorant!

    • iti multumesc pt comment si info🙂
      din experienta, aloe e bun si pt ten – il folosesc in crema de fata. nu mi-a trecut prin cap sa pun si ulei vegetal in deodorant, dar cred ca am s-o fac sa vad cum e.
      uleiul esential de ti-tree are efect antibacterian, deci e bun impotriva transpiratiei, desi nu cred ca o inhiba. tot atibacterian e si uleiul de lavanda. nu mai stiu alte uleiuri esentiale care sa inhibe transpiratia…

    • am mai descoperit uleiul esențial de geranium (mușcată), care are, și el, efect dezodorizant, deci e bun de adăugat în deo🙂

  2. Nadaella, sucul acela de aloe vera care se bea nu expira in 20-30 de zile de la deschiderea lui?

    • hmmm… păi ar trebui să scrie pe el – probabil depinde de produs. pe al meu scrie doar că se păstrează la frigider după deschidere…

  3. Scuze daca te intreb, l-ai luat de la magazinul DM? Pentru ca eu am gasit peste 10 feluri cu aceasta indicatie de 20-30 zile cu exceptia unuia din seara asta de la magazinul dm din cadrul Real.

  4. Me bucur ca iti place cu samburi de struguri. Din pacate, eu nu mai folosesc acest deodorant din pricina faptului ca imi pateaza hainele. Cred ca tocmai din cauza uleiului pt ca deodorantul meu iese un fel galben si nu numai ca imi pateaza hainele dar se impregneaza in tesatura si nu se mai duce nici cu inalbitor. Insa n-am incercat inca varianta fara niciun ulei. Voi vedea.
    O seara frumoasa!

    • @ Andra intamplator am descoperit un deo stick care este foarte eficient si nici nu pateaza. In plus se aplica frumos. Mie personal nu imi place sa imi manjesc degetele.

      Acest gel nu merge bagat intr-un recipient in care inainte a fost deodorant roll-on? EU reuseam sa scot bila.

  5. Un mare plus la aceasta alterantiva este faptul ca e non-comedogenic. Majoritatea anti-perspirantelor astupa foarte bine porii(aseaza o mazga pe piele care ,de multe ori, nu se curata la prima spalare), astfel impiedica transpiratia, ceea ce nu e bine. E bine sa transpiri, desi nu arata prea bine cand ai bluza uda la subsuoara. Mirosul il combati cu o substanta antibacteriana, antioxidanta. O alimentatie sanatoasa combate mirosul de asemenea.

  6. Multumim din suflet, trebuie sa incerc neaparat reteta data de tine.

    • Cu multă plăcere! Mă bucur că vrei să încerci rețeta. Eu folosesc aceste deo zilnic și sunt foarte mulțumită.

  7. nu am timp din pacate sa citesc toate comentariile. Daca s-a mai discutat asta imi cer scuze.

    Citisem ca UE citrice: lamai, bergamont, portocale, grapefruit etc sunt fototoxice. De aceea se evita expunerea la soare dupa ce ati aplicat pe corp fie el deodorant sau alta crema.

    UE de salvie si menta scade lactatia, asta ca sfat pentru mamicile cre alapteaza.

    Interesant blog ! Te voi urmari in continuare cu drag.

    • Mulțumim pentru info, voi verifica și revin cu detalii.
      Mulțumesc pt apreciere și mă bucur că găsești lucruri utile pe blog.

  8. Pingback: DIYro: Fă-o chiar tu! | Sfaturile bunicii

Lasă un răspuns

