Balsam de buze de la Letiția

„Senzația de buze catifelate e foarte mișto. Plus că are și luciu.”

Acum câteva zile am primit un mail de la Letiția, care, descoperind DIYro, s-a gândit să mă întrebe dacă accept și „colaborări”, pentru a-mbogăți numărul de produse testate efectiv.

Propunerea ei m-a bucurat foarte tare pentru că dovedește faptul că tot mai mulți oameni încep să-și prepare singuri cosmeticele și, mai mult, printre ei sunt persoane care vor să se implice, să-și împărtășească experiența.

Ideea mi se pare grozavă, motiv pentru care am și creat categoria „guests” (adică musafiri), unde voi publica și alte rețete sau opinii pe care vreți să le împărtășiți, povești despre cum ați testat anumite rețete și ce efecte au avut pentu voi etc. Așadar, dacă doriți să contribuiți cu ceva, sunteți bineveniți.

Încă nu am testat eu însămi rețeta, dar sunt foarte nerăbdătoare s-o încerc, pentru că Letiția spune că balsamul este minunat, foarte hidratant și nu se compară cu nici un produs cumpărat, nici măcar cu cele etichetate ca fiind „bio”.

Iată rețeta:

Ingrediente:  2 linguri de ceară de albine rasă – eu am cumpărat-o de la un producător, din piață ( răzătoarea se va curăța destul de greu, așa că mai bine alegi una de sacrificiu  ) + ulei de măsline  și migdale dulci –  7 linguri (în ce combinatie vrei tu – rețeta era numai cu ulei de migdale, dar am zis să pun și de măsline + ulei din sâmburi de struguri (eu am pus câteva picături )+ miere (nu se omogenizează foarte bine, la urmatoarea tură o să renunț la ea) + ulei esențial (mentă, portocale, lămâi – preferabil).

Se pun ingredientele ( fără uleiul esențial) într-un vas (eu am folosit un pahar de unică folosință) și apoi pe baie de abur până se topește ceara. Se amestecă bine și se ia de pe baie.

Am adăugat câteva picături de ulei esențial (am făcut o dată cu portocale și acum cu mentă – dă o senzație foarte faină de răcorire).

Din cantitatea de mai sus ies cam 6-7 tubulețe, în care am turnat efectiv amestecul, cu grijă. Am folosit tuburi de la ruj pe care le-am curățat foarte bine. Trebuie turnat imediat ce ai terminat de făcut amestecul, pentru că începe să se solidifice destul de repede. Trebuie lăsat vreo jumătate de oră înainte să încerci, foarte curioasă, if it works (cum am făcut eu)  pentru că se va rupe de la bază, când răsucești tubulețul.

Se mai poate adăuga și cacao pentru culoare (la primul așa am făcut și parcă a ieșit și puțintel mai tare).

PS Rețeta inițială, pe care a adaptat-o și testat-o Letiția se găsește aici. Pozele mi-au fost trimise de Letiția împreună cu rețeta.

6 responses to “Balsam de buze de la Letiția

  1. Vad ca ai multe retete homemade ceea ce ma incanta si ma face sa revin la tine pe pagina🙂. Good job, girl!

  2. Salutare:)

    Scumpo, ai un premiu la mine pe blog.🙂 Si eu sunt in testare cu o gramada de retete homemade de cosmetice. Aveam in gand reteta asta de balsam de buze iar acum am s-o incerc cu siguranta.

  3. Pingback: Balsam de buze – test « DIYro: Fă-o chiar tu!

  4. Am o intrebare, ceara de albine… pe unde as putea sa o mai gasesc? Putinii producatori pe care i’am gasit in piata nu aveau :-< Exista si in comert?

    • Încearcă la magazinele pentru apicultori sau cu produse apicole. Dacă nu găseşti, vorbeşte cu un producător din piaţă, n-are de ce să nu-ţi aducă, ba cred că va fi bucuros.

Lasă un răspuns

