În loc de șampon și balsam

Curăță, hrănește și tratează părul foarte bine, fără să mai ai nevoie de șampon și balsam.

O alternativă foarte bună la șampoanele din comerț este un amestec preparat în casă. Preparatul, 100% natural, poate răspunde propriilor necesități, este ieftin, ușor și rapid de făcut.

Ingrediente:

  • argilă pulbere (cantitatea depinde de cât preparat vrei să faci)
  • oțet de mere (efect de strălucire – acționează ca un balsam și nu rămâne mirosul în păr după spălare)
  • apă
  • miere (efect hrănitor)
  • câteva picături de uleiuri esențiale, în funție efectele pe care le dorești (lavadă, ti-tree, rozmarin – toate foarte bune pentru păr, cu efect anti-mătreață)
  • tinctură de mesteacăn (info aici) și/ sau de ardei iute (info aici) – câteva picături (se poate aplica pe scalp și lăsa să acționeze înainte de a spăla părul, caz în care nu se mai adaugă în amestecul pentru spălat)
  • câteva picături ulei de ricin – pentru regenerarea și creșterea părului

Practic, în afară de argilă și apă, care curăță și purifică foarte bine și singure, toate celelalte ingrediente sunt pentru îngrijire. Deci e ușor de ales și adăugat exact ceea ce ai nevoie.

Argila se pune într-un recipient, se adaugă oțetul de mere (nu foarte mult, cam o linguriță sau două, în funcție de cantitatea de argilă – acționând ca un balsam, „înmoaie” puțin părul) și apoi câte puțină apă, amestecând până rezultă o compoziție cremoasă, în care se adaugă uleiul de ricin, tincturile, uleiurile esențiale și mierea (sau ce alegi să pui).

Dacă la început făceam preparatul de fiecare dată când îmi spălam părul, ultima dată am făcut o cantitate mai mare, pe care am pus-o într-o cutie de plastic cu capac (de la un unt de shea care s-a terminat). Văd că rezistă foarte bine, fără să se usuce, așa cum mă temeam inițial că se va întâmpla. Deci foarte ușor și comod de folosit, economisind timp🙂.

Spor la preparat! Cu siguranță o să-ți placă foarte mult.

UPDATE: o variantă de şampon natural se găseşte pe Pouff O’Sheney.

17 responses to “În loc de șampon și balsam

  1. am incercat si eu doar ca dupa ce m-am uscat mi-a ramas pe firul de par, mai ales inspre radacina, ceva asemanator cu matreata, dar nu matreata. oare am gresit eu la preparat sau trebuia sa ma clatesc si mai bine?
    felicitari pt ideile bune

    • Buna Nicole,
      Îți mulțumesc pt comentariu. Cel mai probabil nu te-ai clătit destul de bine, mie nu mi s-a întâmplat; eu aș zice să mai încerci.

      PS Scuze pt întârzierea cu care-ți răspund.

  2. am incercat si eu reteta doar ca am gresit cantitatile si m-am trezit cu un par uns de la uleiul de ricin :)). Clar ca voi mai incerca la urmatoarea spalare sa fac treaba cum trebuie :))

    • dacă părul tău este destul de hidratat sau cu tendință de îngrășare, poți să nu pui deloc ulei de ricin (îl poți folosi separat, de exemplu, ca tratament, din când în când). mai poți folosi un ulei esențial frumos mirositor, care să-ți placă. mult succes la următoarea preparare🙂

  3. Buna, cautand „alternative” la samponul clasic am dat peste reteta ta. Mi se pare fte interesanta si abea astept sa o incerc, insa vroiam sa te intreb, care este parerea ta, cam cat de des ar putea fi folosita? chiar la fiecare spalare?
    ce parere ai?

  4. acum revin cu o veste proastaaa am folosit acest amestec iar a 2a zi mi-a cazut parul cum nu am mai vazut in viata mea. nu inteleg ce s-a putut intampla :(((

  5. Nu vreau sa spun ca amestecul este de vina, insa ieri l-am folosit, iar azi mi-a cazut cum n-am vazut in viata mea, m-am speriat rau, nu am mai patit asa ceva niciodata, nu stiu ce sa zic, poate nu imi prieste argila la scalp…cine stie

    • Emilia, cauzele căderii părului pot fi multiple şi de cele mai multe ori nu sunt „locale”, la nivelul scalpului. Dacă ai probleme serioase cu asta, poate ar fi o idee bună să mergi la medic. Local ai putea încerca un tratament cu ulei de ricin. Uleiul de cocos e un alt ulei foarte bun pentru păr. Multă sănătate îţi doresc.

  6. Da, uleiul de ricin il folosesc deja de ceva vreme si sunt fte multumita. niciodata nu mi-a cazut parul fte mult, si uleiul de ricin il foloseam ca sa-mi creasca mai repede, socant a fost episodul asta, cand m-am trezit cu fffffte multe fire in mai mai multe reprize si din aceeasi zona cazute…treceam cu mana si imi veneau smocuri intregi.am crezut ca o sa lesin cand am vazut, niciodata nu mi s-a mai intamplat asa ceva. repet, inainte imi cadea fte putin. acum dupa ce am stat 5 ore cu ulei de ricin pe scalp s-a oprit caderea…:) thanks God. oricum sunt curioasa ce explicatie mi-ar da un medic pt asta.

  7. L-am facuuut!! L-am facut si eu🙂 Chiar acum imi admir parul ce frumos e.
    Maine e ziua mea de nastere asa ca am inceput cu rasfatul din noaptea asta. Dupa ce mi-am chinuit parul cu placa acu 2 zile am considerat ca e timpul sa il recompensezl. Asa ca, m-am inspirat din reteta ta. insa in loc de apa, am folosit ceai de Kombucha, si in plus am adaugat o lingura de aloe gel si una de glucozida. Foarte fain samponul asta 2 in 1🙂
    Multam de reteta.

  8. Si eu am incercat reteta, am parul gras si dupa spalare ramane des, cu volum si cu firul gros. Dar asta nu tine mult pentru ca a doua zi se ingrasa.
    Trebuie sa fiu atenta ce mai adaug. Ma tenteaza o tinctura de urzici, ca tot este vremea lor.

  9. Reblogged this on anaydda and commented:
    Gotta try it!!!

Lasă un răspuns

