Praf de curățat dinții

De mult timp nu mai folosesc pastă de dinți obișnuită, cu fluor, produsă de mari corporații și comercializată pe scară largă în supermarketuri. O vreme am folosit una de argilă, recomandată în tratamentele homeopatice. Pe urmă am cumpărat un praf de curățat dinții și mi-am dat sema că e foarte simplu și destul de rapid de făcut.

Ingrediente:

  • argilă pulbere (dacă aveți granule, le puteți zdrobi)
  • bicarbonat de sodiu alimentar
  • sare de bucătărie
  • ulei esențial de mentă și/ sau salvie/ rozmarin (opțional)

Cum se procedează:

Ingredientele se amestecă în cantități variabile – eu am folosit în cea mai mare măsură argilă, apoi bicarbonat, iar sarea am pus-o în cantitatea cea mai mică. Opțional, se poate adăuga și calciu lactic mărunțit.

Se pun ingredientele într-un recipient (eu am folosit cutiuța de plastic de la praful de dinți cumpărat, după ce s-a terminat), se adaugă câteva picături de ulei esențial și se amestecă din nou (eu am amestecat cu un bețițor din lemn).

Se păstrează foarte bine în baie, în recipientul închis. Praful se ia cu periuța de dinți umezită cu apă și se folosește normal, ca orice pastă de dinți.

Curăță foarte bine, este natural și, datorită uleiurilor esențiale, împrospătează respirația.

Spor la preparat și la folosit!

20 responses to “Praf de curățat dinții

  1. Super ! Singura mea problema e ca nu prea suport bicarbonatul..mi se face greata cand ii simt gustul in gura..yac. Dar in rest, am citit si eu ca e o alternativa super pt pasta de dinti.

  2. Eu folosesc pasta de dinti si apoi bicarbonat de sodiu. Dar o sa incerc si combinatia asta ca nu are ce sa imi faca rau. Numai bine😀

  3. @Diana: păi… atunci nu pune bicarbonat🙂
    @ Iulia: să-mi spui cum ți s-a părut🙂

  4. eu nu as lasa uleiul de salvie optional.

  5. Pingback: » Praf pentru curatarea dintilor

  6. Pingback: Praf pentru curatarea dintilor | Invitatii Online

  7. si totusi pentru copiii pana la 2 ai ce putem face in casa? ai idee?

    • Păi, eu nu știu foarte multe despre copiii așa mici, dar cred că același amestec poate fi încorporat în glicerină vegetală și folosit ca o pastă de dinți. În loc de ulei de mentă, dacă ți se pare prea tare, poți folosi de lămâie și/ sau portocale; sau îl poți scoate pur și simplu din rețetă. Dacă te preocupă gustul, cred că poți adăuga liniștită un strop de miere.
      Ce părere ai?

  8. Ce tip de argila folosesti?

  9. Va rog ……Caut si eu cutiute mici de plastic pentru aceste creme,are cineva idee de unde le pot cumpara ????????Imi trebuiesc mai multe …….
    multumesc mult !!!!!!

  10. MI-am preparat si eu praful si folosesc de o luna si sunt foarte multumita cu el. Recomand si prietenilor mei sa-l foloseasca cu incredere. Are un gust natural, am incredere in el fiindca stiu ce contine. Multumiri pentru reteta!

  11. Super!Inca o reteta care suna genial! Happy me *grins* Tu ce argila folosesti, de la ce firma?Eu am argila de la Aslavital si am citit pe ea ca contine Aluminiu😦 nu imi convine chestia asta si nici la masca n-am mai folosit-o.Nu imi pun porcaria aia pe fata.Sper sa gasesc argila naturala😦

  12. Si eu m-am documentat in ceea ce priveste praful pentru dinti sau pasta de dinti homemade. In praf se pot utiliza argila alba, carbonat de calciu, pudra din radacina de iris (se spune ca are efect de albire a dintilor).
    In ceea ce priveste pasta de dinti, cam toate sunt formulate cu glicerina – glicerina care din cate am citit e buna, insa nu pe dinti – pelicula fina de glicerina depusa pe dinti la spalarea cu produse care o contin, impiedica remineralizarea dintilor, care se face la contactul acestora cu saliva.
    La fel, oricat de bun e praful – se recomanda utilizarea acestuia cu grija, in sensul ca ingredientii folositi pot deteriora smaltul dintilor, mai ales la frecarea viguroasa cu periuta.
    Am ajuns oricum la concluzia ca , cu cat citesti mai mult, cu atat esti mai confuz :))

    • Asa este, e o întreagă poveste să te hotărăşti ce alegi, ce crezi, cum sortezi informaţiile existente. E bine, totuşi, că avem de unde alege🙂. La urma urmei, fiecare poate alege ceva ce consideră că i se potriveste. E bine şi să testezi şi să constaţi şi singură efectele şi apoi să schimbi reţeta sau nu. în funcţie de ce rezultate îţi doreşti. Interesantă pudra de iris, nu ştiam de ea.

Lasă un răspuns

