În public, despre spălatul rufelor

Nu cu pisica, stați liniștiți, n-am descoperit vreo metodă revoluționară și nici nu-mi exploatez colega de apartament🙂. În postarea aceasta ea are un rol pur decorativ,  rol pe care și l-a asumat singură, sărind în cadru cu grația care a consacrat-o.

Revenind la spălatul rufelor, vroiam de multă vreme să renunț la detergent din mai multe motive: costul, mirosul (nu-mi plac mirosurile artificiale, chimice), ingredientele – conține tot felul de chimicale pe care nu le-as înghiți, deci nu văd de ce mi-aș pedepsi ficatul să le proceseze după ce le absorb prin piele (nu se clătesc complet) și, în plus, detergenții sunt fabricați de corporații despre care nu prea am auzit lucruri bune.

M-am gândit multă vreme la tot felul de alternative, unele mai complicate decât altele. În ziua când am cumpărat nucile de săpun am fost atât entuziasmată, cât și sceptică, mai ales că prețul mi s-a părut foarte bun pentru ce promit ele să facă.

Nucile de săpun (de fapt, sunt cojile unui fel de nucă indiană) sunt un detergent 100% natural și foarte economic – un săculeț (3-4 nuci scrie pe prospect) se folosește la 3 spălări (trei ture de haine la mașina de spălat). Eu umplu un săculeț cu nuci, le zdrobesc puțin lovindu-le cu pumnul (:P) și pun apoi săculețul în cuva mașinii. Îl scot după spălare și pun mașina la clătit.

Pentru clătire folosesc, în loc de balsam, oțet din vin alb (pun la ochi așa, cam 4-5 linguri la o mașină de spălat), care înmoaie și face rufele pufoase. În oțet am pus în prealabil ulei esențial de lavandă (puteți folosi de care vă place și în ce cantitate vă place, în funcție de cât de parfumate vreți să vă fie rufele după spălare). Puteți adăuga câteva picături de ulei esențial și pe săculețul cu nuci înainte să-l puneți în mașina de spălat – nucile ca atare nu lasă nici un miros pe haine.

În plus, puteți pune oțetul într-o sticlă veche de ulei de măsline sau în altă sticlă care vă place și pe care o puteți decora cu fundițe sau picta așa cum vă lasă inima.

Sunt foarte mulțumită de cum spală nucile, mai ales în cazul rufelor colorate sau negre. În cazul celor albe, recomandarea de pe prospect este să se adauge bicarbonat de sodiu împreună cu nucile la spălat (ceea ce are foarte mult sens, dar nu și efecte spectaculoase, din experiența mea; nu spectaculoase, dar ok, ce-i drept).

Partea grozavă este că folosesc un detergent 100% natural, destul de economic, care nu agresează nici țesăturile, nici pielea, nici mediul și pe care, după folosire, îl pot pune la flori, ca îngrășământ. Deci nu se pierde absolut nimic, ceea ce pe mine mă face foarte fericită🙂.

PS În prospectul nucilor scrie că se pot folosi și pentru igiena personală, dar și ca soluție de spălat vasele, podelele, ca șampon pentru animalele de casă sau sub formă de lichid pentru spălarea plantelor decorative – întrebuințări pe care eu încă nu le-am testat.

PPS Nucile de săpun se găsesc de cumpărat atât pe internet, cât și în unele magazine cu produse naturiste.

10 responses to “În public, despre spălatul rufelor

  1. Ma bucura faptul ca sunt din ce in ce mai multi cei care descopera calitatile nucilor de spalat. Am inceput sa le folosesc in ianuarie si au inlocuit in proportie de 80-90 % produsele de curatare clasice. Inca nu m-am obisnuit sa le folosesc si ca sampon in mod intensiv, ma spal cam o data pe saptamana cu ele, dar sper sa ajung sa le folosesc exclusiv. Daca le incerci si in alte variante poate ne impartasesti si noua experienta ta.

    Toate cele bune

    Simona

    • Super! Eu le folosesc de prin primăvară, dar numai pentru rufe și îngrășământ pentru flori. Trebuie neapărat să încep să testez și celelalte utilizări, sunt tare curioasă cum se comportă nucile în igiena personală. Cum testez ceva, am să și împărătășesc cu drag experiența. Apropo, tu cum le folosești ca șampon?

  2. Pana acum ceva timp foloseam lichidul simplu, numai ca fiind „lichid”🙂 aveam senzatia ca de duce pana apucam sa samponez parul. De cateva saptamani folosesc lichidul in care fierb si 2-3 lamai, bag totul la blender, strecor print-un tifon si iese un lichid care are consistenta unui gel. Avantajul este ca eu am parul gras si lamaia este excelenta pentru mine. Pentru alte tipuri de par studiez problema🙂.

    • Aha, am înțeles, mă uitasem chiar în dimineața asta pe Sfaturile bunicii și am văzut cum se prepară lichidul; voi încerca și eu, mulțumesc🙂.

  3. Superidee,
    Ma macina teribil gandul ca trebuie sa gasesc solutii naturale, mai blande pentru spalatul rufelor.
    |Am auzit de asemenea de niste mingi magnetice (nu contin detergenti). Voi incerca si eu si va anunt!
    Toate bune!

    • A, n-am auzit de mingile magnetice, sună interesant. Mă bucur că tot mai multă lume caută alternative la detergenții chimici. Succes la testări🙂.

  4. sa inteleg ca rufele albe se pateaza de la nuci, chiar daca se foloseste bicarbonat?

  5. buna! am tot citit despre aceste nuci de aproape un an, dar nu le-am incercat pt ca pe mai toate rufele scrie 30 de grade..si stiu ca sunt eficiente pe la 40. deci intrebarea mea ar fi ce faci pt rufele alea? mersi mult

    • Bună, trebuie să recunosc că nu m-a preocupat prea mult acest aspect. Mașina mea de spălat nu încălzește apa, ci e racordată și la apa caldă și la apa rece, pe care le combină în părți egale. Cu alte cuvinte, eu nu spăl cu apă prea caldă niciodată și rufele ies curate, n-am nici o nemulțumire legată de asta. Eu aș zice să le încerci, totuși. O variantă cred că ar mai fi să prepari un detergent lichid pe bază de nuci și să-l folosești indiferent de temperatură – eu asta încă n-am încercat.

Lasă un răspuns

