Sirop de cătină preparat la rece

Despre cătină se găsesc destul de multe informații pe internet. La recomandarea unui prieten, m-am documentat:

  • este unul dintre cei mai puternici antioxidanți naturali, conținând de zece ori mai multă vitamina C decât citricele;
  • contine vitamina A, C, complexul B, E, P, K, F și microelemente precum fosfor, potasiu, magneziu, calciu, fier și sodiu;
  • conține mai mult beta-caroten decât morcovii, precum și pectine, zaharuri, aminoacizi esențiali și acizi grași esențiali;
  • are efect antiinflamator, cicatrizant, antibiotic, astringent, anticancerigen;
  • este indicată în depresii, astenii, anemie, stres, dar și în curele de slăbire;
  • are efecte benefice asupra ficatului, stomacului, splinei, rinichilor;
  • protejează împotriva răcelilor, gripei, a bolilor de piele;
  • tratează gingivita;
  • este recomandată în afecțiuni neuroendocrinologice, circulatorii și hepatice

și lista de beneficii poate continua.

Cum am preparat siropul:

Am stors un kg de fructe de cătină în storcătorul de fructe și am amestecat sucul obținut cu miere în proporție de 1:1 (am cântărit și sucul și mierea). Am pus siropul într-o sticlă pe care o agit zilnic, înainte să iau dimineața câte o linguriță, pe care o pun într-un pahar cu apă (cred că merge și nediluat, e foarte bun, dar eu oricum beau cel puțin două pahare mari de apă dimineața, pe stomacul gol).

Fructele se mai pot pune în blender și pasa, iar apoi trece prin strecurătoare pentru a separa coaja și semințele.

Cătina se găsește la piață, prețul unui kg fiind de 10 lei.

Surse:

Cătina, cel mai puternic antioxidant al organismului
Cătina
Cătina, o comoară naturistă

Update:

Așa arată siropul în sticlă:

10 responses to “Sirop de cătină preparat la rece

  1. ce fel de miere? pentru că diferă, în funcție de flora folosită de albine, proprietățile mierii

    • eu am folosit miere polifloră (din asta folosesc întotdeauna, îmi place cel mai mult), dar fiecare poate folosi de care îi place sau de care consideră că îi face bine.

  2. vai vai! Asa remediu bun pus in recipient de PLASTIC?! e crima!

    • să nu exagerăm, totuși. un recipient la fel de mare dintr-un alt material n-am avut. în plus, oricum cumpărăm tot felul de produse ambalate în plastic – inclusiv medicamente. da, sunt de acord că ar fi foarte frumos să avem la dispoziție cât mai multe și mai variate alternative și chiar încerc să găsesc alternative de câte ori este posibil. de data asta, în acest recipient mi-am putut eu prepara și păstra remediul. firește, fiecare e liber să folosească ce recipiente are la îndemână.

  3. Unde anume ai gasit catina? Off de cand caut, dar nimeni nu-mi poate spune exact in ce piata se gaseste.😦

    • Bună Diana, am găsit-o în piaţa Obor. Nu ştiu dacă se mai găseşte acum, am impresia că sezonul ei este mai degrabă toamna – de prin octombrie până prin decembrie. Prin toamnă se găsea prin mai toate pieţele. Dacă vrei acum şi nu găseşti fructe, poţi încerca să iei tinctură sau capsule cu ulei de cătină.

  4. Multumesc mult, in Obor n-am cautat. Sper sa mai gasesc, eu stiam ca se gaseste de toamna pana iarna tarziu. Multumesc mult inca o data.🙂

  5. Hehe…eu anul asta am descoperit ca planta care de ani decoreaza parcul din fata blocului meu este catin! Eu am catina gratis acum!

Lasă un răspuns

