Prima mea tartă cu pere

Ce-mi place cel mai mult la ea este că, în afară de trei pliculeţe de zahăr vanilat, nu are deloc zahăr, dar are o minunată aromă de pere.

Ingrediente:

  • Pentru blat:

– 200 g făină
– 5 linguri de apă
– 100 g unt
– un vârf de cuţit praf de copt
– un praf de sare

  • Pentru umplutură:

– o pară tăiată felii subţiri (sau două pere, vă orientaţi în funcţie de mărime)
– 3 ouă
– 300 g smântână
– 200 g brânză de vaci
– 3 pliculeţe zahăr vanilat

Cum se prepară:

Se amestecă făina cu apa, se adaugă untul şi se frământă până când rezultă un aluat compact şi omogen. Apoi se lasă la rece am o jumătate de oră. După ce stă la rece, se întinde într-o tavă rotundă (sau formă de tarte) şi se coace aproximativ 10 minute în cuptorul încălzit la 180 de grade.

Gălbenuşurile se freacă bine cu două pliculeţe de zahăr vanilat, se adaugă brânza de vaci, smântâna şi albuşurile bătute spumă. După ce aluatul a stat 10 minute la cuptor, se scoate şi se toarnă umplutura. Deasupra se pun feliuţe subţiri de pere. Se mai lasă la copt încă aproximativ 40 de minute, apoi se scoate şi, cât este încă fierbinte, se presară deasupra conţinutul unui pliculeţ de zahăr vanilat. Se lasă la răcit într-un loc ferit de pisică şi de degete iscoditoare.

Eu am făcut-o aseară şi am constatat că azi are un gust mai bun şi mai intens decât avea imediat după ce s-a răcit.

Mi se pare foarte uşor de făcut şi mă bucur că îmi mai potolesc pofta de dulciuri cu prăjituri făcute acasă. Singurul lucru care îmi mai domoleşte imboldul de a-mi cumpăra în fiecare zi o prăjitură de la cofetăria din colţ este că sunt convinsă că prăjiturile de acolo sunt pline de margarină, zahăr şi alte porcării care, de fapt, nu-mi doresc să ajungă în corpul meu.

Apropo, dacă ştie cineva vreun remediu pentru pofta imensă de dulciuri cu care mă confrunt în ultima lună, îi voi fi veşnic recunoscătoare dacă-l va împărtăşi.

PS Am adaptat reţeta după o reţetă dintr-o revistă.

7 responses to “Prima mea tartă cu pere

  1. Ptr pofta de duldiuri, inghiti o data in sec, iei un pahar mare cu apa, sau apa+miere+lamaie, il dai pe gat, si daca inca mai iti e pofta, mananci prajitura, n-ai ce-i face..🙂
    Nu trebuie sa-mi fi recunoscatoare ptr asta :))
    Arata asa de bine ce ai facut tu aici, ca ma mir ca ai avut rabdare pana s-a racit!

  2. Pare simpla si buna reteta asa ca o voi incerca si eu, din exact aceleasi motive ca si tine! Te anunt cum a iesit!

  3. Pingback: Prima mea tartă cu banane | DIYro: Fă-o chiar tu!

  4. vanilia. incearca sa mirosi mereu cand ai chef de dulciuri o fiola cu esenta de vanilie, should help😉

Lasă un răspuns

