Gingerată minunată

E vară. Pe mine căldura mă face să beau mai mult de doi litri şi ceva de apă pe zi, cât beau în mod normal. Iar seara, când ne adunăm acasă, îmi place răsfăţul. Asta include şi o băutură mai specială, preaparată acasă.

Dacă la ultimul post v-am prezentat o modalitate foarte simplă de a prepara smoothie, de data aceasta am să vă vorbesc despre gingerată. Am aflat despre ea şi am gustat-o prima dată în vizită la o bună prietenă şi a doua zi deja o preparam şi eu.

Ce-mi place cel mai mult la ea este că îţi permite să fii cât de creativ doreşti, făcând combinaţii în căutarea unui gust care să-ţi împingă papilele gustative la experienţe noi.

Gingerata se spune că este o limonadă cu ghimbir. Deja sună grozav! Iar dacă vă spun că nu trebuie să fie doar o simplă limonadă, începe să sune şi mai bine.

La prietena mea am băut o gingerată care conţinea, pe lângă lămâi şi ghimbir, kiwi. Acasă am început cu reţeta simplă: lămâi, ghimbir, miere şi apă minerală plată. Apoi am început să experimentez cu combinaţii de lămâi, portocale şi ghimbir, apoi lămâi, grapefruit şi ghimbir, lămâi, portocale, grapefruit şi ghimbir, portocale, grapefruit şi ghimbir, portocale şi ghimbir, lămâi, căpşuni şi ghimbir şi, cea mai interesantă până acum, lămâi, banane şi ghimbir. De fiecare dată îndulcite cu miere.

Cum o fac eu?
Curăţ fructele, le tai sau le desfac în bucăţi, curăţ o bucăţică de ghimbir (cam cât buricul degetului mare :P), le procesez în blender, torn sucul într-o carafă de 1L, adaug apă minerală plată până se umple şi miere după gust.

Mie îmi place să las şi pulpa în suc, dar dacă vă deranjează sau dacă nu vă plac sâmburii, puteţi strecura pasta obţinută în blender şi apoi să turnaţi doar sucul în carafă şi să adăugaţi apa şi mierea. Nu vă sfiiţi să experimentaţi atât cu combinaţiile de fructe, cât şi cu cantităţile. Sigur că rezultatul contează, dar e foarte frumoasă şi „călătoria” până la ceea ce înseamnă gustul perfect pentru fiecare dintre noi.

Această prezentare necesită JavaScript.

Gingerata este şi sănătoasă – conţine fibre, vitamine, antioxidanţi, magneziu, fosfor. Ajută la digestie, contribuie la creşterea imunităţii, luptă împotriva răcelilor şi câte şi mai câte. Dincolo de toate însă, te face să te simţi bine. Garantat!

Related post: Smoothie foarte simplu.

5 responses to “Gingerată minunată

  1. In sfarsit ai revenit. Chiar ma intrebam ce mai e cu tine. de-atata timp…
    Si eu fac bautura din ghimbir cu suc de fructe. foaaaarte bun,

    • da, am revenit🙂. imi tot spun sa postez mai frecvent, dar nu reusesc mereu, imi mai iau pauze🙂
      ce fain ca faci! si pentru mine sucurile facute acasa au fost o revelatie. de cand am facut prima data nu-mi mai cumpar niciodata sucuri de fructe din magazine – nu le mai pot bea.

  2. Ai dreptate cu sucurile din magazine. eu dupa 2 ani de nebaut suc din comert, cand mi-a dat o colega sa beau din sticla ei de psepsi, cand am simtit in gura gustul mi-a venit s-o scuip. dar mi-era foarte sete asa ca am inghitit. dupa cateva minute mi-a fost greata asa de tare ca l-am „dat” in chiuveta.
    partea buna a intamplarii: de-atunci a inceput o frumoasa prietenie cu respectiva colega🙂

  3. Vaaaii…suna grozav!

Lasă un răspuns

