Resturile de săpun sunt tot săpun

Cum îmi fac singură săpunul, m-ar durea sufletul să arunc resturile – bucăţelele mici care rămân după folosirea bucăţilor mai mari de săpun şi cu care nu prea poţi să te mai speli pentru că sunt prea mici şi fug.

Aşa că am adunat o grămăjoară de bucăţele şi le-am făcut bucăţi mai mari de săpun. Uite-aşa:

1. Le-am spălat şi curăţat de firele de păr lipite de ele P:;
2. Le-am rupt/ tăiat în bucăţele mai mici, ca să se topească mai uşor;
3. Le-am pus într-un pahar Berzelius (merge în orice alt recipient rezistent la căldură);
4. Am pus apă la fiert într-o crăticioară şi am pus paharul Berzelius plin cu bucăţelele de săpun în ea;
5. Am aşteptat răbdătoare ca bucăţelele de săpun să se înmoaie şi să se topească;
6. Am amestecat din când în când;
7. Când am considerat că ajunge, am oprit focul şi am turnat nişte apă fierbinte peste pasta de săpun, s-o fac mai moale şi mai fluidă;
8. Am turnat amestecul în forme de silicon (merge în orice alte forme aveţi la îndemână, inclusiv forme de brioşe);
9. Am lăsat săpunul să se întărească în forme peste noapte;
10. A doua zi am scos săpunul din forme şi l-am lăsat încă vreo două zile la uscat, să se evapore apa din el (îmi place să fie mai tare, să nu se dezintegreze pe chiuvetă şi să facă mizerie).

Această prezentare necesită JavaScript.

Şi gata! Din resturile de săpun am făcut două bucăţi nou nouţe de săpun!
6.

11 responses to “Resturile de săpun sunt tot săpun

  1. Pingback: Săpun din resturi de săpun « Pouff O'Sheney

  2. f interesant, o sa incerc si eu….multumesc pt pont

  3. Buna seara!
    Foarte utile postarea!M-ar interesa sa stiu de unde ati achizitionat acele forme pentru briose.Eu am gasit numai din metal si bineinteles ca nu le pot folosi pe acelea.
    Multumesc anticipat!

    • Bună dimineața, am găsit formele întâmplător, într-un magazin cu tot felul de ‘prostioare’ și kitchuri din zona pieței Amzei.

  4. eu resturile de sapun le las in apa, folosind solutia ca pe sapun lichid.

  5. Pingback: Săpunul făcut se cere refăcut | DIYro: Fă-o chiar tu!

Lasă un răspuns

