Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 1 – Introducere

M-am hotărât să țin un regim de detoxifiere. Nu m-am gândit prea mult înainte, mi-a venit pur și simplu și mi-am zis că nu strică să încerc, mai ales că-mi plac provocările pentru minte și trup. Sunt vegetariană de câțiva ani (să tot fie vreo trei-patru cred), de doi ani nu mai beau alcool și nu mai fumez, folosesc tot de vreo doi ani cosmetice naturale preparate chiar de mine (inclusiv deodorant, săpun, creme) și sunt convinsă că detoxifierea îmi va face foarte bine.

Am dat întâmplător peste regimul Oshawa și m-am oprit la el. O dietă de dezintoxicare creată de dr. George Oshawa, fondatorul macrobioticii, este indicată în boli cu exces de energie yin – cancerul, tumorile benigne, obezitatea și supraponderalitatea, scleroza în plăci, labilitatea psihică, alergii, nefrite, pielonefrite, reumatism, poliartrite reumatoide, guta, spondiloza cervicală, ateroscleroza, diabet zaharat de tip 2, adenom de prostată, cardiopatie ischemică, cataractă, glaucom, boli degenerative datorate vârstei, dezechilibre metabolice și endocrine. Este un regim de purificare, care are efect nu doar asupra corpului fizic, ci și asupra nadisurilor, pe care le curăță, facilitând curgerea energiei prin corp și contribuind la echilibrarea energetică.

Este o dietă bazată exclusiv pe patru cereale yang: grâu, orez, hrișcă și mei, care se pot mânca integrale sub orice formă – fierte, coapte, prăjite (fără ulei), crude, în orice cantitate sau combinație. În afară de cele patru cereale, mai sunt permise apa și sarea.

Regimul se ține în cure de câte 10 zile cu pauze între ele de câte 3-5 zile. În timpul pauzelor, se introduc treptat și alte alimente:

  • În prima zi, meniul va conține mai ales fructe proaspete și bine coapte, cereale, ulei vegetal în cantitate mică, legume fierte. Nu  se consumă carne, alcool, produse lactate, orice fel de mâncare fermentată, conservată sau cu aditivi de sinteză.
  • În a doua zi se introduc iaurtul (nu mai mult de 200 g), polenul, nucile, arahidele și alunele neprăjite.
  • În a treia zi se pot consuma mâncăruri mai grele, dar nu carne, prăjeli, produse de patiserie, margarină.
Deocamdată mi-am propus să țin dieta 10 zile și, în funcție de cum mă simt, voi decide pe urmă dacă o voi mai continua.  M-am gândit să țin un jurnal al acestei diete de detoxifiere cu gândul că, pe de o parte, mă va motiva să merg mai departe, să mă țin de dietă, pe de altă parte pentru că voi putea observa mai bine ce se întâmplă cu mine, stările prin care trec, schimbările care survin, dar și pentru că poate sunt și alți oameni pe care citirea acestui jurnal îi va ajuta, oferindu-le exemple și informații utile.

Este important, cred eu, să menționez că de doi ani practic zilnic Prananadi, un ansamblu de tehnici energetice de vindecare și dezvoltare spirituală, care fac parte cadrul terapiilor complementare. Sunt, așadar, obișnuită să mă observ, să-mi conștientizez stările fizice, mentale și emoționale.  De asemenea, contribui la procesul de detoxifiere cu exerciții fizice zilnice (printre care și cele cinci ritualuri tibetane și exerciții de respirație Lu Jong), pe care le practic de multă vreme, în afara regimului, precum și cu masaj, exfoliere, băi cu sare. Rezultatele și modificările survenite pe parcurs vor fi privite în acest context.

Găsiți informații despre dieta Oshawa, inclusiv rețete, aciaici, aici și pe multe alte pagini, la o simplă căutare pe Google. Aici am găsit o listă utilă de alimente Yin-Yang.

Va urma.

PS Foto sus: urme lăsate de pisica Chupacabra pe fereastra aburită de la bucătărie…

UPDATE: Am uitat să menționez că am așteptat să treacă luna plină și am început detoxifierea în prima zi de lună în scădere.

12 responses to “Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 1 – Introducere

  1. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 2 – Ziua 1 și ziua 2 | DIYro: Fă-o chiar tu!

  2. succes! am tinut si eu regimul asta in 2 randuri pana acum. odata in decembrie si alta data in ianuarie. voiam sa incep si acum in februarie insa au inceput codurile galbene si portocalii si cum trebuie sa merg destul de mult pe afara am amanat a 3-a serie. efectele sunt intr-adevar remarcabile. incearca sa bei apa, chiar apa calduta.

  3. este permis ceaiul negru si de busuioc, dar nu frecvent, „in cazuri exceptionale”

  4. citisem despre infuzia de busuioc, nu auzisem și de ceai negru (bine, eu oricum nu beau ceai negru nici așa, decât ‘în cazuri excepționale’), dar nu simt că e cazul, e ok și fără, încerc să-l respect așa, cu toate restricțiile🙂

  5. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 3 – Zilele 3, 4 și 5 | DIYro: Fă-o chiar tu!

  6. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 4 – Zilele 6, 7 și 8 | DIYro: Fă-o chiar tu!

  7. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 4- Zilele 9 și 10 | DIYro: Fă-o chiar tu!

  8. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 6 (Ultimul) – Readaptarea | DIYro: Fă-o chiar tu!

  9. Salut,
    Imi vine sa rad !!
    Grau, secara? Poate orez, ca nu are gluten, dar si ala creste glicemia o gramada.
    citeşte şi aici
    http://alergic.wordpress.com/2010/05/05/glicarea-avansata-si-longevitatea/
    http://alergic.wordpress.com/2010/11/26/cate-un-rand-despre-grau/

  10. graul, secara contin glucide, dar fiind nerafinate, nu vor ridica glicemia. Din contra, produsele cu faina de grau/secara au indice glicemic de 4-5 ori mai mare. cauza: procesarea exagerata.

    Dieta Osawa intoarce alimentatia catre origini, catre cea a omului primitiv.

Lasă un răspuns

