Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 3 – Zilele 3, 4 și 5

Această prezentare necesită JavaScript.

Următoarele trei zile din dieta de detoxifiere Oshawa au decurs mai bine decât primele două.  M-am obișnuit cu regimul și mi se pare mai degrabă o provocare pentru minte, o disciplină la care mă supun, o rigoare care îmi aduce claritate, aer, spațiu și care se traduce și în celelalte activități zilnice prin mai multă organizare, mai multă punctualitate, mai multă creativitate, atenție și respect pentru mine și ceea ce fac. M-am simțit mai bine, atât fizic, cât și psihic, mai relaxată și ceva mai creativă cu mâncarea.

Veți observa că meniurile din zilele 4 și 5 conțin și mâncăruri pe care rețetele pe care le găsisem pe net nu le menționau: supă de grâu (= grâu fiert în mai multă apă cu sare), supă de mei (= mei fiert în mai multă apă cu sare), biscuiți de grâu integral (i-am făcut în loc de turtițe, mi se par mai practici și mai simpatici) și apă călduță (la sugestia cuiva care mi-a comentat la prima postare din această serie; înlocuiește cu succes ceaiul, mai ales pe frigul ăsta).

Iată meniul:

Ziua 1

  • mic dejun: fulgi de grâu integral fierți
  • prânz: supa de orez cu găluște de grâu
  • cină: plăcintă cu orez
  • gustări: turtițe de grâu, plăcintă, hrișcă coaptă
  • apă: în jur de 3 litri

Ziua 4

  • mic dejun: fulgi de grâu fierți
  • prânz: supă de mei
  • cină: plăcintă de grâu cu orez
  • gustări: turtițe de grâu, hrișcă coaptă
  • hidratare: tot în jur de 3 litri de apă plată și o cană mare de apă călduță (în loc de ceai)

Ziua 5

  • mic dejun: fulgi de mei opăriți cu sare
  • prânz: supă de grâu
  • cină: hrișcă fiartă
  • gustări: biscuiți de grâu
  • hidratare: apă în jur de 3 litri, apă călduță

În ziua 3 a dispărut durerea de cap (ușoară) prezentă în primele două zile și am observat că pielea mi-a devenit mai luminoasă, mai netedă, mai bine hidratată, mai elastică. M-am cântărit dimineață și aveam cu 1kg mai puțin decât în prima zi. Am mai observat, făcându-mi exercițiile fizice zilnice, că sunt mai flexibilă (evident în timpul exercițiilor de stretching, care au mers grozav). Drept urmare, m-a încercat așa un sentiment de fericire legat de corpul meu, de respect, de iubire chiar – sentiment prezent și în zilele următoare. Am mai experimentat o mai bună putere de concentrare, mai mare claritate mentală și o stare psihică foarte bună. Și am început să mă gândesc să merg să trag cu arcul (merg niște prieteni și mă tentează, se pare că ajută foarte mult la creșterea puterii de concentrare).

În a patra zi m-am simțit bine, plină de energie, de idei, am finalizat niște lucruri de care mă apucasem și am avut o stare generală de bine. În a doua jumătate a zilei, amintiri vechi, din perioada adolescenței, au reieșit la suprafață și le-am privit curioasă, retrăind, într-o măsură mai mică, încărcătura emoțională de atunci și încercând să-mi dau seama de felul în care mă raportam la evenimentele acelea atunci, de mecanismele prin care le-am atras în viața mea și de consecințele lor pe termen lung – proces încă în desfășurare, undeva pe fundalul celorlalte lucruri care mi se întâmplă.

În ziua 5 aveam cu 2 kg mai puțin decât la începutul dietei. Am început să  conștientizez importanța sării – cum în mod normal am la dispoziție o grămadă de ingrediente și mirodenii, nu consideram că sarea ar avea o importanță prea mare (deși știu povestea cu fiica de împărat și sarea în bucate : ). Acum mi se pare că și cele mai simple lucruri au importanța și frumusețea lor. Și îmi dau seama (deși teoretic deja știam) de cât de puține lucruri avem de fapt nevoie. E interesant să experimentezi pe pielea ta că putem trăi simplu, frumos și aerisit, necomplicat și să realizezi că de multe ori ne pierdem în detalii, false nevoi și dorințe.

Am început să simt mai puternic nevoia de curățenie, de ordine, de armonie. Și să fiu mult mai atentă cu spațiul în care trăiesc, cu hainele pe care le port, cu obiectele din jur, cu corpul meu, care parcă mi-e tot mai drag (mă uit la el cu duioșie și respect și îl îngrijesc cum pot mai bine). Pe seară am trecut și printr-un fel de ceartă – o descărcare emoțională care se lăsase mult timp așteptată și care a venit cu un sentiment de eliberare, când am spus, în sfârșit, niște lucruri pe care le ținusem în mine multă vreme.

Mă simt în general răscolită, ca și când mici cutremure s-ar întâmpla în interiorul meu și care, pe un fond interesant de liniște, vin să clarifice lucruri, să mă elibereze de un bagaj de emoții și sentimente reprimate care mă apăsau de foarte mult timp. M-am trezit spunându-i mamei că o iubesc, am renunțat să-ncerc să-l mai conving pe tata să facă un lucru care, după părerea mea, i-ar face foarte bine, am deschis discuții pe teme sensibile, pot spune „nu” și spun lucrurilor pe nume. Nu e deloc ușor, dar e bine, eliberator și simt că așa e firesc în acest moment. Detoxifierea asta fizică, mentală și emoțională se face câte puțin, în fiecare zi, atât cât pot…

Postări înrudite:

3 responses to “Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 3 – Zilele 3, 4 și 5

  1. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 4 – Zilele 6, 7 și 8 | DIYro: Fă-o chiar tu!

  2. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 4 – Zilele 9 și 10 | DIYro: Fă-o chiar tu!

  3. Pingback: Misiune: detoxifierea. Jurnal de bord. Episodul 6 (Ultimul) – Readaptarea | DIYro: Fă-o chiar tu!

Lasă un răspuns

