Grădinărește-ți un cuib de verdeață

Grădinile mi se par unele din cele mai frumoase locuri. Dacă aș putea, vara aș locui într-o grădină, m-aș plimba cu picioarele goale prin iarbă, m-aș tolăni într-un hamac atârnat între doi copaci generoși, m-aș ocupa de îngrijirea plantelor și a ornamentelor, aș chema prieteni în vizită seara, aș pregăti plăcinte cu fructe, limonadă, ceaiuri reci și sucuri, pe care le-am savura învăluiți în mirosul de pământ și verde.

Cum deocamdată acest lucru nu-mi este tocmai la îndemână (ca să nu spun „imposibil”, convinsă fiind că totul este posibil), mi-am făcut o mică grădină pe balcon. Sigur că-mi plac și parcurile, dar nimic nu se compară cu statul între plante la prima oră dimineața sau seara târziu, pigulindu-le de frunze și flori uscate, aranjându-le sau, pur și simplu, bucurându-mă de liniște, lumină și parfum.

Pe lângă plantele pe care le am tot anul, am mai îmbogățit grădina cu plante de vară: petunii, gura leului, busuioc, cimbrișor, amestecuri de flori de grădină, floarea soarelui, ardei iuți și chiar roșii. Roșiile au înflorit frumos și au făcut chiar și roșii (care acum sunt cam galbene pentru că sunt verzi :P). Din păcate, la un moment dat am avut o invazie de păienjeni care au cam afectat starea de sănătate și frumusețe a mai multor plante. Acum mă străduiesc să le salvez; din câte se pare au trecut de punctul critic, sper să-și revină.

Cât privește „decorul” pentru plante, am atârnat o perdea nouă (cele vechi erau coapte și rupte), draperii care protejeaza de privirile indiscrete seara și plantele de soarele puternic în prima parte a zilei, capete de panglici colorate legate de sfori ca niște fluturași (care se tot înmulțesc), un covoraș (pe care îl avusesem în dormitor, dar între timp s-a cam cârpoșit; l-am spălat, întors, împăturit și merge foarte bine unde e acum), două scaune pliante și o măsuță făcută dintr-o poliță a unui raft ce zăcea nefolosită prin cămară.

În fotografii veți mai observa și o colecție de pietre împrăștiate pe unde am apucat (cu care se mai joacă Chupacabra), o candelă atârnătoare pe care am făcut-o dintr-un borcan obișnuit și cutii de ulei de măsline cretan folosite pe post de ghivece pentru ardei iuți și portocali. Ah, asta sună (și nu doar sună, chiar este!) grozav:).

Spor la grădinărit!

3 responses to “Grădinărește-ți un cuib de verdeață

  1. :)))))))))))))))))))))

  2. Ai niste plante foarte dragute si se vede ca ai grija de ele

Lasă un răspuns

