prima mea plăcintă cu mere

Am rețeta de la mama 🙂

A. Blatul:

  • 300 g făină (și în plus pentru frământat și întins)
  • 100 ml ulei
  • 200 ml iaurt
  • 1 plic praf de copt

Se amestecă uleiul cu iaurtul, se adaugă făina, praful de copt stins cu zeamă de lămâie. Se frământă o cocă și se împarte în două. Se întinde prima foaie și se așeză într-o tavă unsă cu ulei și tapetată cu făină. Foile se înțeapă cu furculița de mai multe ori, pentru a evita umflarea și deformarea la copt.

B. Umplutura:

  • 600 g mere rase (sau dovleac – rețeta inițială era cu dovleac)
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 6 linguri zahăr
  • 2 linguri unt
  • scorțișoară
  • stafide (opțional)
  • nuci mărunțite și prăjite puțin (opțional)
  • esență de rom

Merele rase se călesc în unt, se adaugă zahărul și scorțișoara, stafidele, iar la final nucile și esența. Umplutura se toarnă în tavă, peste prima foaie, iar deasupra ei se așează cea de-a doua foaie, peste care se presară puțin zahăr vanilat. Tava se dă la cuptor circa 30-40 min.

Se recomandă servirea cu o cană de vin fiert 🙂

Încă două poze:

4 responses to “prima mea plăcintă cu mere

  1. Vai, ce yummy arata!! Trebuie neaparat sa o fac si eu azi!! Dar cred ca am sa incerc in schimb cu dovleac ca nu imi place sa storc marul! la dovleac adaug aceleasi ingrediente, ex: nuci, rom etc?

  2. Am facut alaltaieri reteta tot cu mere. A iesit ff buna, dar a trebuit sa storc merele pentru ca erau fff apoase. Totusi a iesit delicioasa!

Lasă un comentariu